close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איפה כדאי ללדת

מערכת שורשכח אדר, תשפ24/03/2020

מהי הדרך לבחור מקום נכון ללדת בו. מה כדאי וצריך לבדוק ואיך עושים את זה?

תגיות:
אחרי כתשעה חודשי היריון כל אישה הריונית מחכה כבר להגיע לחדר הלידה בבית יולדות כדי לאחוז בידיה את התינוק או התינוקת. כל לידה היא הליך מרגש מאד הכרוך באין ספור התפתחויות, חוויות וכאבים מצד אחד ואושר עצום מצד שני ולכן כל מהלך הלידה הוא פסגת רגעי השיא בחייה של כל אישה.

בחירת בית יולדות
לקראת הלידה גם אם לא מדובר בלידה ראשונה, מומלץ לתאם סיור בחדר לידה או בית יולדות. אם זו לידה ראשונה אז המידע חשוב מאד וצריך לראות את הכול בעיניים כדי להבין את סדר הדברים, היכן נרשמים ללידה,
מהו סדר הפעולות ומה יש להביא לחדר לידה מבחינת ניירת וציוד. במהלך הסיור תקבל בדרך כלל היולדת תשובות לשאלות רבות אשר הציקו לה וככל שהיא מבינה את הלוגיקה העומדת מאחורי הדברים, קל לה הרבה יותר להיערך ללידה מבחינה נפשית. בסיור זה, מתמקדים גם בסוגים הקיימים של חדרי היולדות לאחר הלידה, חדרים רגילים, ביות מלא, מלונית והתינוקיות של התינוקות והפגים.

גם אם מדובר בלידה שהיא שנייה, שלישית או מעבר לכך, כדאי להגיע לסיור מכיוון שבכל בית יולדות הדברים משתנים במהלך השנים, חלים שיפורים, טיפול ייחודי בשיטות חדשות במהלך הלידה ועוד.

במקרים רבים, האישה ההריונית מגיעה לסיורים בשניים או שלושה בתי חולים, שומעת את מלוא המידע רואה את ההתנהלות בכל אחד מהם ובהתאם לאינטואיציה שלה, מקבלת החלטה באיזה בית יולדות היא מעוניינת ללדת.

פרמטרים חשובים בבחירת בית יולדות
אחד הדגשים הראשוניים והחשובים ביותר הוא מרחק הנסיעה מהבית לבית החולים. מכיוון שאף אחד לא יודע באיזה יום ובאיזו שעה תתרחש הלידה, חשוב לבחור בית חולים שהוא קרוב גיאוגרפית ושבדרך כלל אין בו פקקים מהותיים בכבישים. לא אחת הליך הלידה מתקדם מהר מהצפוי ולכן כל דקה היא אקוטית ולזמן הנסיעה הצפוי יש משקל כבד ביותר.

בנוסף על כך חשוב לדעת כמה חדרי לידה קיימים בכל בית חולים, כמה רופאים ואחיות עובדים בכל משמרת, אם קיימים רופאים מרדימים לצורך קבלת זריקת אפידורל ומהם התנאים הנלווים, כמו לדוגמה הימצאותו של כדור פיזיו, מקלחת, אפשרות ללידה טבעית, אפשרות להגעתה של דולה, כמות המלווים אשר יכולים להימצא בחדר לידה ועוד.

יולדת אמורה להרגיש בטוחה בחדר הלידה ואם הצוות הרפואי הוא איכותי, אנושי ומשרה אווירה נעימה ומקצועית, היולדת תהיה רגועה והתהליך יזרום באופן טבעי ובטוח. לכן היולדת בוחרת להגיע למקום שבו היא מרגישה שהיא נמצאת בידיים טובות, שהצוות קשוב ליולדות ומנהל את כל הליך הלידה תוך חשיבה על כל ההיבטים וכל ההשלכות של כל הפעולות.

המטרה היא שהכול יעבור בשלום ושהיולדת תזכה להחזיק תוך פרק זמן קצר את הרך הנולד, שציפתה לו לאורך כל החודשים האחרונים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה